רק חסלט זה חסלט

חסלט גם נקי גם בריא

חסלט הטעם הנקי של הטבע

יש חסלט ויש את כל השאר

רק חסלט זה חסלט

חסלט בריאות שבאה בקלות

אין סלט בלי חסלט

    
  

חנוכת המפעל החדש

12 שנים אחרי ההתנתקות, מפעל "חסלט־עלי קטיף" נחנך ביום חמישי מחדש בפארק נעם שבנגב המערבי. "למעשה הייצור שלנו לא נפסק מאז. עברנו מהגוש לשער הנגב, למבנה זמני, המשכנו בייצור והגענו לתפוקה של 70% מהייצור בגוש כבר אחרי שנה", אומר אליעזר ברט, מנכ"ל החברה וממייסדיה.
ברט מספר על המעבר מהגוש לנגב בסגנון יציאת מצרים, מכיוון שהם, כמו יתר המתיישבים שם, סירבו להיערך מראש לטראומה הזו וקיוו עד הרגע האחרון שלא באמת תקרה.
מפעל חסלט החדש, הצמוד למפעלים חדשים גדולים באזור התעשייה המתפתח, שבהם מפעל טרה הסמוך, הוא מהמתקדמים במפעלי המזון וערוך לעמוד לא רק בתקנים המחמירים הנוכחיים. לשם כך הושקעו בהקמת המפעל עשרות מיליוני שקלים. חלק מהמכונות במפעל תוכננו ונבנו במיוחד בעבורו.
שרשרת הייצור של המפעל מתחילה בעשרות חלקות אדמה הפזורות בנגב. שם מתחילים מגדלי החסה וירקות העלים את ייצור התוצרת, ללא חרקים ושאריות הדברה.
התוצרת הזו חביבה על כל הצרכנים, אך בעבור שומרי הכשרות היא מחויבת המציאות, שכן "מבחינה הלכתית, אכילת תולעים חמורה לא פחות מאכילת חזיר", אומר ברט, "לכן, אגרונומים ורבנים מלווים את הגידולים הללו מלפני שלב השתילה ועד לקטיף והבאת הסחורה לשער המפעל. הגידול מתבצע בחממות מיוחדות ובסביבה שמורה והוא מאפשר שימוש מדוד בחומרי הדברה מיוחדים, שמתנדפים ולא מותירים שאריות".
חנוכת המפעל, שהתקיימה במעמד שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל, הרב הראשי הרב דוד לאו, ראשי רשויות ועוד, לא היתה שגרתית. "השמחה הזו היא שמחה מהולה בעצב ובתקווה, כי היא הסיפור של כולנו. יש פה אנשים שאין להם קשר עסקי למפעל, הם פשוט שמחים להיות חלק מהתקומה", אומר שופט בית משפט השלום שבא לחגוג מתוך אותה הזדהות.

ידיעה מתוך "ישראל היום"

דילוג לתוכן